خدمات کربوکسی تراپی

  • دسته‌بندی پست:خدمات
  • دیدگاه‌های پست:0 دیدگاه

کربوکسی تراپی چیست؟

تزریق گاز کربنیک را در زیر پوست، کربوکسی تراپی می‌گویند. این کار به منظور برطرف سازی مشکلات زیبایی و درمان سلولیت می‌تواند صورت گیرد.

در این روش در نواحی زیر پوست از سوزن‌های بسیار ظریف جهت تزریق استفاده می شود.

در روش کربوکسی تراپی از گاز بی‌خطر CO2  استفاده می شود. از این طریق در بافت‌ها اکسیژن افزایش می یابد، تحریک فیبروپلاست‌ها  موجب بهبود یافتن میکرو جریان‌ها در بخش کلاژن می‌شود.

کربوکسی تراپی در درمان سلولیت

کربوکسی تراپی به گونه ای است که تزریق در زیر پوست با استفاده از گاز بی‌خطر CO2 می‌باشد. این روش در درمان سلولیت نقش به‌سزایی دارد.

سلولیت چیست؟

سلولیت به برآمدگی‌های چربی ناصاف بر روی ران و باسن می‌گویند که بیش از 95 درصد از جمعیت زنان به آن دچار هستند.

دلایل بسیاری برای به وجود آمدن این سلولیت‌ها در بدن انسان وجود دارد که این بیماری در مردان بسیار نادر است؛ زیرا ساختار پوستی در مردان و زنان متفاوت است. پوست مردان ضخیم‌تر است و بیشتر به سمت عضلانی شدن می‌رود و از بافت‌های مستحکمی تشکیل شده است. در عوض زنان دارای پوست‌های نازک‌تری هستند که این زمینه باعث ایجاد سلولیت در زنان خواهد شد. همچنین زنان لایه‌های چربی بیشتری نسبت به مردان دارند و بسیاری از دلایل دیگر مانند تغییرات هورمونی و … نیز تأثیرگذار است.

بسیاری از زنان به دنبال درمان‌های متعددی برای از بین بردن سلولیت‌های خود هستند؛ از جمله استفاده از کرم‌های مختلف، استفاده از ماساژ غدد لنفاوی و… که فایده زیادی در بر نخواهد داشت؛ زیرا هیچ کدام از این روش‌ها به درمان مشکلات زیر بنایی فیزیولوژیکی نخواهد پرداخت و گردش خون و آسیب‌های پوست در زمینه کلاژن‌سازی را تغییری نخواهد داد.

بهترین درمان برای از بین بردن سلولیت استفاده از کربوکسی تراپی است. کربوکسی تراپی در اصل برای اهداف زیبایی‌شناسانه توسط برزیلی‌ها برای از بین بردن رسوب‌های چربی بعد از لیپوساکشن که در قسمت‌های بالای زانو باقی می‌ماند، مورد استفاده قرار می‌گرفت و بعدها با مطالعات فروان نشان داده شد که کربوکسی تراپی به بافت‌های بدن آسیبی نمی‌رساند و تنها سلول‌های چربی توسط گاز CO2 شکسته می‌شوند و به اعصاب آسیبی نمی‌رساند.

پس از استفاده از کربوکسی تراپی مشاهده شده است که  کربوکسی تراپی علاوه بر از بین بردن چربی‌ها به بازسازی کلاژن کمک می‌کند و باعث ضخیم شدن و صاف شدن پوست می‌شود. به همین دلیل کربوکسی تراپی در درمان سلولیت‌ها بسیار مفید است. کربوکسی تراپی با نفوذ در چربی‌ها و از بین بردن آنها باعث تحریک پوست شده و پوست را صاف می‌کند.

در حال حاضر در تمامی کشورهای پیشرفته برای درمان سلولیت از کربوکسی تراپی استفاده می‌شود.

کارگاه کربوکسی تراپی و پلاسما تراپی

کاربردهای کربوکسی تراپی

در ذیل به بیان کاربردهای کربوکسی تراپی می پردازیم:

  • درمان سلولیت
  • درمان چاقی نواحی باسن، ران، پهلوها و شکم
  • درمان جای جوش
  • بالا بردن استحکام پوست
  • درمان آلوپسی
  • درمان آکنه، درمان چین و چروک
  • درمان پلاک‌های پسوریازیس
  • درمان افتادگی پوست

کربوکسی تراپی دارای تاییدیه FDA می‌باشد. این روش تاکنون عارضه ای نشان نداده است فقط در برخی از موارد نادر مختصری درد و سوزش وجود دارد که جای نگرانی نمی‌باشد. زیرا  پس از مدتی برطرف خواهد شد.

پزشکان متخصص توصیه می‌کنند که بیماران پس از استفاده از روش درمانی کربوکسی تراپی به مدت یک هفته  از استفاده سونا و جکوزی بپرهیزند.

یکی از پرکاربردترین کاربردهای روش درمانی کربوکسی تراپی، درمان خطوط ایجاد شده ناشی از حاملگی، چاقی و لاغری می‌باشد.

مزیت کربوکسی تراپی

  • درمان برخی از بیماری‌ها
  • درمان و رفع نمودن ناهمواری‌های پوست
  • بالا بردن جریان خون
  • ایجاد نمودن شادابی و جوانی پوست
  • انجام درمان به شکل سرپایی

تعداد جلسات کربوکسی تراپی

با توجه به نوع درمان، تعداد جلسات کربوکسی تراپی متفاوت می‌باشد. جهت کاهش یافتن چربی‌ها به طور میانگین پزشکان و متخصصان 8 الی 10 جلسه را توصیه می‌کنند.

فاصله جلسات معمولا یک یا دو هفته یک‌بار می‌باشد؛ البته این میزان برای هر شخص متفاوت است.

زمانی که درمان جهت سلولیت می‌باشد، معمولا نیاز به 6 الی 10 جلسه دارد و اگر جهت درمان چین و چروک باشد، معمولا 4 الی 6 جلسه مورد نیاز است.

عوارض کربوکسی تراپی

خوشبختانه  کربوکسی تراپی عوارض زیاد و قابل توجهی ندارد بلکه فقط مقداری درد خفیف در مکان تزریق شده وجود دارد. در برخی از موارد نادر خش خش پوست و کبودی اندک پس از تزریق به وجود می‌آید که خوشبختانه پس از گذشت مدت زمان اندکی تمامی عوارض بیان شده رفع خواهد شد.

درمان آلوپسی با کربوکسی تراپی

زمانی که کاهش گردش خون رخ می‌دهد، می‌توان با کربوکسی تراپی به درمان آن پرداخت. خوشبختانه با کربوکسی تراپی می‌توان به درمان آرتریت حاد، روماتولوژی و اختلال در نعوظ و سندرم نیز پرداخت.

درمان کبودی زیر چشم با کربوکسی‌ تراپی

کش آمدن پوست و ایجاد شدن پارگی در کلاژن پوستی  سبب ایجاد شدن استرچ مارگ می‌شود. در کربوکسی تراپی کلاژن‌های جدید ساخته شده و با بهبود بخشیدن قوام پوست، سبب می‌شود که ظاهر پوست طبیعی جلوه کرده و در نهایت پوستی شاداب ایجاد شود.

با روش کربوکسی تراپی می‌توان کبودی زیر چشم را به آسانی برطرف نمود.

موارد منع کربوکسی‌ تراپی

همه اشخاص نمی‌توانند از کربوکسی تراپی استفاده کنند. برخی از موارد منع کربوکسی تراپی را در ذیل بیان می‌کنیم:

  • اشخاصی که نارسایی کلیه دارند
  • اشخاصی که تحت دیالیز می‌باشند
  • بانوان باردار
  • افرادی که پس از جراحی خون فعال در محل زخم دارند
  • اشخاص  سرطانی
  • اشخاصی که تحت درمان شیمی درمانی‌اند
  • اشخاصی که کم خونی شدید دارند
  • مبتلایان به صرع
  • مبتلایان به بیماری مغزی
  • مبتلایان به آب سیاه (گلوکوم)

پیشنهاد می‌شود به مدت 4 هفته پس از درمان از استحمام با آب سرد بپرهیزید!

تاریخچه کربوکسی تراپی

در سال 1932، افراد سلطنتی فرانسه از چشمه‌های معدنی برای درمان بیماری انسداد شریانی استفاده می‌کردند. دانشمندان و محققان با بررسی این پدیده و علت درمان‌زا بودن این چشمه‌ها دریافتند که دی اکسید کربن موجود در این چشمه‌ها با نفوذ بر زیر پوست باعث درمان‌های زیادی می‌شود. همین امر باعث شد تا امروزه درمان کربوکسی تراپی پدید آید و مورد استفاده قرار گیرد.

در جنوب آمریکا و اروپا، این روش درمان نتایج چشمگیری در درمان بیماری‌هایی مانند سلولیت و اسکار هایپرتروفیک داشته است. مطالعات بر روی عده زیادی که مورد این درمان قرار گرفته‌اند، نشان داده است که کربوکسی تراپی قابلیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد و گردش خون را افزایش می دهد. همچنین با افزایش کلاژن، باعث بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک و همچنین چربی‌های موضعی می‌شود. دی اکسید کربن به صورت طبیعی در بدن ما وجود داد و این درمان هیچ‌گونه خطری برای انسان ندارد و تا به حال هیچ گونه عوارضی برای آن گزارش نشده است.

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی

دی اکسید کربن در بدن ما در همه زمان‌ها وجود دارد. ما در تنفس، اکسیژن را مصرف و در بازدم دی اکسید کربن را از بدن خارح می‌کنیم. دی اکسید کربن به گردش خون بدن کمک می‌کند. همه سلول‌های بدن صرف نظر از کار خود (سلول‌های قلب، مغز، پوست و …) دی اکسید کربن را به عنوان زباله از خود خارج می‌سازند. بنابراین ما در تنفس اکسیژن را به ریه می‌رسانیم و سپس به سلول‌های قرمز انتقال می‌یابد و به سلول‌ها می رود تا بتوانند فعالیت و سوخت و ساز خود را انجام دهند و سپس سلول دی اکسید کربن آزاد کرده را به خون داده تا آن را دفع کند.

وقتی ما دی اکسید کربن را به سلول‌ها تزریق کنیم، سلول با مقدار زیادی دی اکسید کربن مواجه می‌شود. در نتیجه گردش خون در آن نقطه افزایش می‌یابد تا این دی اکسید کربن اضافی را دفع کند و همچنین میزان اکسیژن بیشتری به این نقطه می‌رسانند. در نتیجه این تغییرات، ما سلول و سیستم گردش خون را فریب می‌دهیم. این درمان باعث می‌شود که در نواحی مانند دور چشم که به دلیل عدم گردش خون تیرگی به وجود آمده است و یا در سلولیت‌ها، گردش خون افزایش یابد و درمان صورت گیرد.

در چه مناطقی می توان از کربوکسی تراپی استفاده کرد؟

  • پلک
  • صورت
  • گردن
  • بازوها
  • معده
  • باسن
  • پاها

سوالات متداول کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چگونه سیاهی دور چشم را رفع می کند؟

یکی از علل عمده سیاهی زیر چشم تجمع رگ‌های عروقی است. به دلایلی مختلفی امکان دارد که رگ‌های عروقی در زیر پلک تجمع کنند. یا در برخی موارد اشک به خوبی درون بینی تخلیه نمی‌شود. این امر به دلایل مختلفی می‌تواند اتفاق بیافتد. گاهی منافذ انتقال اشک مسدود می‌شود. این انسداد به دلیل آلرژی فصلی، شکستگی قبلی بینی، یا انحراف تیغه بینی اتفاق می‌افتد. اگر به هر دلیلی جریان خون در زیر پلک به خوبی اتفاق نیافتد، باعث تیرگی و سیاهی دور چشم خواهد شد. این سیاهی به دلیل عدم رسیدن اکسیژن کافی در نبود جریان خون مناسب اتفاق می‌افتد. کربوکسی تراپی با بهبود شبکه مویرگی همچنین افزایش کلاژن پوستی در پوست پلک می‌تواند این سیاهی را رفع نماید. با تزریق مقدار کمی گاز دی اکسید کربن به مناطق آسیب دیده، جریان خون افزایش می‌یابد و شبکه مویرگی برای مدت طولانی گردش خون در این نقطه را بهبود می‌بخشد.

طریقه انجام کربوکسی تراپی برای درمان تیرگی دور چشم چگونه است؟

طریقه انجام این عمل با هدف زیبایی به گونه‌ای است که تنها در دو یا سه ناحیه از دور چشم سوزن بسیار ریز دستگاه وارد می‌شود. پس از تزریق گاز دی اکسید کربن به لایه های زیرین پوست، بیمار می‌تواند مرخص شود و به خانه بازگردد. کربوکسی تراپی برای درمان تیرگی دور چشم هیچ نوع درد و ناراحتی به همراه نداشته و از جمله روش‌های درمانی سرپایی و بسیار سبک است به نحوی که بلافاصله پس از انجام کربوکسی تراپی بیمار می‌تواند به محل کار رفته و تنها ورم و افزایش حجم ناحیه تحت درمان مقداری وضعیت ظاهری را تغییر می‌دهد که آن هم کوتاه مدت و موقتی است. به این ترتیب که پس از 24 ساعت ورم موجود برطرف شده و اثرات مفید درمان آشکار خواهد شد.

در موارد حاد تر، این ورم و التهاب تا 48 ساعت بعد رفع می‌شود. درمان سیاهی دور چشم با روش کربوکسی تراپی بهترین اقدام و اثربخش‌ترین تکنیک می‌باشد که هیچ نوع عارضه‌ای در پی ندارد. ماندگاری این روش تا سال‌های بعد مشخص نیست زیرا تکنیک کربوکسی تراپی تکنیکی است جدید و نوین و ماندگاری آن باید بر روی بیمارانی که از آن بهره‌مند شده‌اند، بررسی شود تا نظر قطعی در رابطه با این روش صادر شود؛ در هر حال چنانچه پس از چند سال اثرات درمان از بین رفت، می‌توان با تمدید درمان، زیبایی را به چهره بازگرداند.

کربوکسی تراپی برای سلولیت و کاهش چربی چگونه کار می‌کند؟

به کمک این روش با یک تکنیک خاص، گاز دی اکسید کربن به طور مستقیم به سلول‌های چربی تزریق می‌شود. بدن سلول چربی را که گاز دی اکسید کربن فراوانی دارد، به عنوان یک بخش سمی و مضر می‌شناسد و شروع به دفع آن می‌کند و کم کم توسط بدن از بین می‌رود.

اگر کربوکسی تراپی باعث حل چربی می‌شود، آیا برای رفع سیاهی دور چشم، چربی‌ها را حذف نمی‌کند و باعث تو رفتگی زیر پلک نمی‌شود؟

خیر. روش کربوکسی تراپی در رفع سیاهی و رفع چربی متفاوت است و کربوکسی تراپی برای رفع سیاهی زیر چشم باعث حذف چربی زیر پلک نخواهد شد.

دستگاه کربوکسی تراپی چگونه است و چگونه میزان گاز دی اکسید کربن را کنترل می‌کنید؟

ماشین‌های مخصوصی برای کنترل میزان گاز دی اکسید کربن در روش کربوکسی تراپی وجود دارد که با هم متفاوت هستند؛ اما اجزای اصلی همه آنها یکی است. دستگاه کربوکسی تراپی دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن است که توسط لوله‌های پلاستیکی به یک جریان تنظیم کننده متصل است. نرخ سرعت انتقال دی اکسید کربن قابل تنظیم است. گاز بعد از خروج از مخزن و دستگاه تنظیم کننده به یک لوله استریل که دارای فیلتر برای حذف هرگونه ناخالصی است، می‌رسد و بعد از آن به یک سوزن کوچک متصل می‌شود و به کمک این سوزن به پوست فرد منتقل می‌شود.

عوارض کربوکسی تراپی چیست؟

این روش عوارضی برای بدن ندارد. تنها عارضه‌ای که در این روش درمانی وجود دارد، یک کبودی مختصر در محل سوزن است که بیشتر در ناحیه دست و پا مشاهده شده است که خیلی زود درمان می‌شود. گروه پزشکی پوست و مو پاسارگاد این اطمینان را به شما می‌دهد که یک هفته بعد از درمان کربوکسی تراپی تمامی کبودی‌ها برطرف خواهد شد و هیچ اثری از آن باقی نخواهد ماند. در قسمت پلک هیچ عارضه علائمی وجود ندارد و حتی یک جای کوچک و یا کبودی ایجاد نخواهد شد.

چند جلسه درمان نیاز است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان با کربوکسی تراپی ببستگی به مشکل بیمار دارد. معمولا 6 تا 12 جلسه درمان با فاصله یک هفته از هم مورد نیاز است تا به نتیجه عالی و مطلوب برسید.

دیدگاهتان را بنویسید