با منافذ باز پوستی چه کنیم؟ این یعنی پوست پرتقالی

منافذ باز پوست چهره شما را نا زیبا می کند و پوست صیقلی و براق را تبدیل به پوستی شبیه پوست پرتقال می کند و باعث می شوند که کرم ها و پوشاننده ها به نازیبایی بر چهره بنشینند.

منافذ پوست در واقع دهانه غدد چربی هستند که روی سطح پوست دیده می شوند. علل متعددی از جمله ژنتیک، تولید بیش از حد چربی توسط غدد سباسه، استفاده از ارایش های سنگین و … موجب بازتر شدن منافذ پوست می شوند.

لازم به ذکر است گاه سوراخ هایی که بر روی سطح پوست دیده می شود، جای جوش های قدیمی (اسکارجوش) می باشند که به اشتباه به عنوان منفذ تصور می شوند.

راه های پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست

  • تا حد امکان از کرم های ارایشی و ارایش های سنگین خود داری کنید.
  • در مورد کودکان و سنین بلوغ به ویژه ضد افتاب های فاقد رنگ توصیه می شود.
  • در صورت تمایل به آرایش صرفا از ضد افتاب های رنگی مناسب پوستتان استفاده کنید و تا حدامکان از مصرف فراورده های دیگر آرایشی به تنهایی یا روی ضد افتاب خودداری نمایید. در پوست های تیره و دارای لک، ضد آفتاب های برنزه ترجیح دارد.
  • لازم است کلیه افراد حتی افراد دارای پوست خشک شبها با تونر و پاک کننده کرم ها، آلودگی های نشسته روی سطح پوست و ترشحات چربی پوست را پاک نمایند. باقی ماندن این مواد روی سطح پوست در طی زمان موجب بازتر شدن منافذ پوست خواهد شد. بعلاوه می تواند منجر به ایجاد جوش های زیر پوستی و سر سیاه نیز باشد.
  • پوست های چرب باید روزانه از شوینده های مناسب که چربی پوست را تعدیل می کند استفاده کنند.

درمان منافذ باز پوست

بستن منافذ پوست به طور کامل نه صحیح و نه امکان پذیر است اما برای جمع تر شدن منافذ باز پوست، درمان های زیر پیشنهاد می شود:

     1- استفاده از ترکیبات AHA و لایه بردار

     2- میکرودرم ابریژن

     3- لیزر فرکشنال

     4- آراف فرکشنال سوزنی

دیدگاهتان را بنویسید